טרק על טיילת החומות הצפונית

ירושלים של מעלה- טרק על טיילת החומות הצפונית

  ירושלים של מעלה - טרק על טיילת החומות הצפונית 

 

רוב הישראלים סיירו על טיילת החומות הדרומית והקצרה אבל מעט מאוד אנשים טיילו על הטיילת הצפונית הארוכה והמיוחדת שמהווה לרוב הישראלים ארץ לא נודעת של ממש. הטיילת שעוברת על חומת ירושלים  משער יפו עד שער האריות 

 

הטרק הירושלמי

 

נתחיל מזה שהטיילת הצפונית היא באורך של כ3 ק״מ עם עליות וירידות במדרגות לאורך השביל שמתפתל על החומה. לגמרי תרוויחו את הארוחה הבאה ...

 

נוף מדהים ולא מוכר

 

הרגע הזה שעולים למרומי שער יפו הוא רגע קסום . ברגע אחד מרגישים את יתרון העמידה על החומה לפחות מבחינת הנוף שנשקף ורק הולך ומתעצם עם המשך ההליכה, בה נפרשים תחתינו נופי הרובע הנוצרי על שלל כנסיותיו, הרובע המוסלמי וכמובן מה שמחוץ לחומה עם מלון המלך דוד וממילא , כיכר צה״ל , מתחם הנוטרדאם , תצפית מטורפת על כל העיר העתיקה מהשפיץ של שער שכם , מבט אל מוזיאון רוקפלר המדהים ממש מקרוב , תצפית אל סימטאות הרובע המוסלמי (עם שני מגרשי כדורגל ומגרש כדורסל שלא ציפינו לראות ) , מבט אל המרחב העירוני שמצפון לשער שכם ושער הפרחים ומבט מערבה אל בית החולים האיטלקי והכנסיה האתיופית משער הפרחים , מבט מדהים ולא שיגרתי על הר הזיתים והר הצופים ממגדל החסידות והעמידה על שער האריות עם שחזור הרגע המפורסם של ״ סע בן צור , סע״ עם מבט על נתיב תנועת הצנחנים אל תוך העיר העתיקה. 

 

איך חוזרים ?

 

לאחר שיורדים מהחומה בשער האריות , הכי פשוט לעלות דרך רחוב הויה דולורוזה עד שוק בית הבד ומשם להמשיך לרחוב הח׳נקה  שמחבר אותנו עם רחוב הנוצרים. ברחוב הנוצרים פונים שמאלה עד רחוב דוד וימינה לשער יפו .

אם בא לכם לחוות גם מבנים ממלוכיים מיוחדים , אתם יכולים ללכת בויה דולורוזה עד רחוב הגיא ואז לפנות שמאלה עד מעלות המדרשה ולעלות במעלות המדרשה עד שוק בית הבד ולחזור דרך כיכר המוריסטאן ומשם לשוק רחוב דוד שיחזיר אתכם לשער יפו . 

 

בואו לחוות פיסה פחות מוכרת של ירושלים !!

 

עלות כניסה לטיילת החומות : 20 ש״ח לאדם.

בסיור שלנו , העלות כלולה במחיר הסיור